Sunday, January 17, 2010

Pencarian Yang Berhasil...

Lama dok menung memikir apa yang nak dimulakan dengan taun baru 2010...Macam2 perkara yang dicanang dalam kepala..satu pun tak melekat kat jiwa..pakai gam minyak kot.

So..sambil membelek-belek tenet..kot ada tang mana yang sangkut..tergeledah la pulah umah lama yang dah besawang ditinggalkan.  kesian umah kos rendah ku itu..lalu, sapu punya sapu punya sapu...jeng..jeng..jeng...rupa-rupanya banyak barang berharga yang selam ini tak penah pun tepikir tuk digunakan..lembap lembab betul akal makcik ni...almaklum le..

Why not...bila peluang dah terbontang di depan idung go ahead je le..apa lagi.  Maka wujudlah sebuah kumpulan sosial yang menghimpun dan menkoleksikan semua setuden2 ku dari 1998 hingg kini.  huh! tak sangka ye..ramai jugak aanak murid i ni...ada yang angkatan keluarga lebih ramai dari i tapi tak pa..tu kan rezeki Allah.

Bila  satu ketika dolu, ku kenali mereka dengan ingus di bibir, dengan bau berkepam, dengan segala haring aroma terutama lepas rehat n lepas PJ....hu...hu...hu...tengit idung menahan bau-bauan dari mu anak murid ku..ketahuilah hakikatnye...

Namun sekarang, bila dijejak semula mereka semua, wah......yang pompuannye dah comel-comel,montel2, kiut2....yang lelakinye...apa lagi..macho n brutal abih.  Kot dapat ku putar masa...depa ni yang dinguratkan sekarang....(walau dolu hamis).

Terhibur hati bila melihat kejayaan yang dikecapi sesetengah dari mereka..tak kurang jua yang tersungkur di pertengahan alunan hidup..namun..masa masih ada untuk berubah...tiada istilah terlambat..tanyalah diri..itu je..So...tahniah buat yang telah berjaya, sabar untuk yang terhenti seketika perjalanan mereka, berusaha kepada yang masih menyekang mata menghafal membaca...

Thank u my dearest student...u all createkn this group http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=249306414602&ref=mf tuk i..i love u all so much.

Adios..

0 comments: