Sunday, August 9, 2009

Mungkin Kini Akan Bermula Diary ini..

Dah hampir 5 bulan ku bina, ku tepek, ku tenyek belog ku ini dengan nawaitu tuk berkongsi segala pengalaman yang ku ada tentang kesakitan. tup-tup...cerita tu belum pun keluar lagi tapi yang ku post kat cni macam2 perkara merepek.

Kalau dulu..ku begitu tertutup dari memperkatakan tentang kesakitan kerana pada firasat ku..biarlah sakit itu ditanggung hanya oleh mereka yang merasanya sahaja. tetapi kini, setelah berjaya mengatasi segalanya dan setelah Allah memberikan segala kekuatan untuk ku hidup semula..seharusnya ku berkongsi segala pengalaman yang ada.

Mudah-mudahan mereka yang terbaca artikel ini merasa bahawa segala kejadian yang dianugerah oleh yang maha esa itu banyak hikmahnya. jangan kita menyesali diri dan membandingkan dengan sesiapa pun..kenapa hanya aku yang kau berikan musibah? No..segala yang Allah beri itu bukan musibah tetapi rezeki dan pengalaman yang terlalu mahal dan ada sebabnya Dia anugerahkan kita sesuatu yang Dia tidak anugerahkan kepada orang lain.

Apa yang penting...seharusnya kita berfikiran positive dalam segala perkara. Jangan sesekali menyesali dan meratapi nasib diri kerana itu akan merosakkan lagi masa depan diri dan keluarga. Ingatlah, bukan kita yang menderita sekiranya kita hanya duduk menangisi diri malah..mereka di sekeliling juga merana kerana kemurungan kita. berubahlah..jadi seorang yang ceria walau kita tahu kita dalam kesakitan.

My Spondy Diary.....
18 August 2006
Hari ini hari terakhir persekolahan sebelum cuti bermula esok selama seminggu. Yes, esok dapat le pegi kl...nak beli perfume.eeeee...bestnye.my huby pun dah bagi green light.balik rumah dengan sengeh melebar.
Malam...tido la apa lagi...
jam 3.00 am, aku menjerit kerana kesakitan yang melampau pada peha dan betis ku. Very sharpness, thightness & painfull. Macam nak terkencing sakitnya.
19 August 2006
today, no jalan2.u just rest in bed. hah!...apa la..itu la order my huby. esok kan nak balik kampung..ala, sediy la pulak. x dapat g kl. nak g lagu mana, nak berjalan pun x boleh.sehari im rest in bed.
malamnya..ok la sikit. dah hilang sakit.ala, ni gara2 keje lebih la ni. hari2 angkat buku kat library 2.x dak apa la. but..im look at my huby face yang sedikit risau..nothing la bang. im ok!
20 August 2006
a long journey 2 my hometown..kelantan. rasa la sakit sikit2 tu.emmm...nothing la. beberapa hari di kampung. balik ke umah coz monday dah sekolah.
28 August 2006
as usual..rempit n drift la ke sekolah.apa kelas bawa kete slow2 ni.penat la. Awal jugak sampai kat sekolah..parked my car kat tempat biasa.
sebaik nak keluar dari car, again...my leg very sharp pain n i can't stand. but slowly i ke ofis tanda kedatangan. Alamak..ada assembly la pulak.
im try 2 standing but..x boleh.masa lagu rasmi,dengan muka selamba, ku dodok atas kerusi. member tanya..pasal apa..entah..stress kot?banyak berjalan.
siangnya, ku mintak my fren azian antar i ke klinik dekat sekolah. i told 2 doc yang my simptom bla..bla..bla..n doc said, i x berani nak usik u..so i just bagi u ubat tahan sakit. tu je...
apa lagi, ku telan la n ku tenyeh ubat sapu. x dak apa kesan pun. kurang la sikit.
petang..3.30pm kot..ku pulang ke umah.rehat. esoknya...ku ke sekolah macam biasa.
sampai lah pada tarikh 29 August 2006...aku ke klinik dr kumar. dia diagnosed me..u ni ada simptom yang berkaitan dengan back bone. i think its better 4 u pegi ke hospital..c the doc pakar. oh! ya ka..nanti i pegi la.
01 september 2006..
be continue...

0 comments: